Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Het schattingsverslag, opgemaakt door voornoemd landmeter-expert van 19 oktober 2021 dat de door de gemeente te betalen waardevermindering en de aan de gemeente te betalen waardevermeerdering van de gronden blijkt ten gevolge van deze bepaling van de rooilijn van deze gemeenteweg.
Het bepalen van de rooilijn van deze gemeenteweg geeft uitvoering geeft aan artikel 3 (doelstellingen) en aan artikel 4 (principes) van het Decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019 en werd aan deze artikels getoetst.
De motiveringsnota in bijlage, zoals opgesteld door landmeter-expert Eddy Eeckhout, die integraal deel uit maakt van deze motivering.
Deze verbinding is niet geselecteerd als zachte verbinding in het mobiliteitsplan. Het is zelfs beter dat het niet volledig toegankelijk is voor het publiek gezien de gevaarlijke situatie aan de Zwevezelestraat, een Gewestweg. De weg kan gedeeltelijk afgeschaft worden, hij maakt geen deel uit van een netwerk. Het gedeeltelijk behoud is ingegeven om redenen van openbaar nut, het bereiken van de publieke gracht.
1° bezwaar inzake de exacte ligging van het deel dat wordt afgeschaft en de vergoedingen ter hoogte van lot 1a en 1b
Er is geen enkele verwijzing naar de buurtweg in de aktes betreffende deze percelen. De referentiepunten en afmetingen die gebruikt zijn om de historische ligging te bepalen, zijn terug te vinden op de Atlas der buurtwegen en ter plaatse teruggevonden grenspalen. Er wordt geen uitspraak gedaan over de vergoedingen. De tabel is indicatief.
Het bezwaar is ontvankelijk maar ongegrond.
2° bezwaar inzake de exacte ligging van het deel dat wordt afgeschaft ter hoogte van lot 2a en 2b
Er is geen metingsplan beschikbaar die de stelling geuit in dit bezwaar bevestigt. De referentiepunten en afmetingen die gebruikt zijn om de historische ligging te bepalen, zijn terug te vinden op de Atlas der buurtwegen en ter plaatse teruggevonden grenspalen. Er wordt geen uitspraak gedaan over de vergoedingen. De tabel is indicatief.
Het bezwaar is ontvankelijk maar ongegrond.
3° bezwaar inzake ter hoogte van lot 3c en 3e.
De gemeente wenst in dit deel enkel lot 3b en 3d te behouden. Het is noodzakelijk voor het openbaar nut, zijnde toegang tot de publieke gracht, die geen geklasseerde waterloop is. De tabel in indicatief.
Het bezwaar is ontvankelijk maar ongegrond.
De vergoedingen maken het voorwerp uit van latere beslissingen, de tabel van meer- en minwaarden is indicatief.
Art.1. De gemeenteweg Leenstraat, deel Zwevezelstraat-Kauwentijnestraat met nr 23 wordt gedeeltelijk behouden zoals aangeduid op het rooilijnplan in bijlage.
Art.2. Het rooilijnplan in bijlage definitief vast te stellen.
Art.3. Het college te gelasten met de bekendmaking overeenkomstig Hoofdstuk II, afdeling 2 van het Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Art.4. Tegen dit besluit is beroep mogelijk overeenkomstig Hoofdstuk II, afdeling 4 van het Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Het rooilijnplan wil de exacte ligging van deze voetweg vastleggen, waarbij de hedendaagse functionaliteiten in rekening worden gebracht. Het gaat specifiek om de bereikbaarheid van de landbouwpercelen met hedendaags materiaal en het recreatieve gebruik.
Het schattingsverslag, opgemaakt door voornoemd landmeter-expert van 19 oktober 2021 dat de door de gemeente te betalen waardevermindering van de gronden blijkt ten gevolge van deze bepaling van de rooilijn van deze gemeenteweg.
Het bepalen van de rooilijn van deze gemeenteweg geeft uitvoering geeft aan artikel 3 (doelstellingen) en aan artikel 4 (principes) van het Decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019 en werd aan deze artikels getoetst.
De motiveringsnota in bijlage, zoals opgesteld door landmeter-expert Eddy Eeckhout, die integraal deel uit maakt van deze motivering.
De optimalisering van deze trage weg past in het gemeentelijk mobiliteitsplan, zoals goedgekeurd in zitting van 28 juni 2021.
Het positief advies van de Bestendige Deputatie dd. 28 januari 2022.
Beoordeling van de ingediende bezwaren:
1° bezwaar inzake de toegang vanaf de Kasteelstraat:
De oppervlakte, zijnde een driehoek uit het perceel nr. 77r blijkt ook nodig om een vlotte doorgang te kunnen verzekeren voor grotere voertuigen.
Het bezwaar is ontvankelijk en gegrond. Het plan werd aangepast en de rooilijn werd ter hoogte van de perceel aangepast.
2° bezwaar inzake de inname van private gronden:
Het is niet nodig lot 6 en 7 op te nemen in het rooilijnplan, zodat de private eigendom verder door de eigenaar als parkeerplaats voor de deur kan behouden worden.
Het bezwaar is ontvankelijk en gegrond. Het plan werd aangepast en de beide innames komen te vervallen.
3° bezwaar inzake de breedte en het onderhoud ter hoogte van perceel nr. 784 en 785:
De breedte van de weg is noodzakelijk om normaal landbouwverkeer door te laten, maar de weg wordt ook gebruikt voor recreatief gebruik en mensen uit de onmiddellijke buurt. Het is en blijft een publieke weg. De gemeente staat in voor het onderhoud en zal de nodige inspanningen doen om de weg op de noodzakelijke breedte aan te leggen en te onderhouden.
Het bezwaar is ontvankelijk maar ongegrond.
De vergoedingen maken het voorwerp uit van latere beslissingen, de tabel van meer- en minwaarden is indicatief.
Art.1. het rooilijnplan van de gemeenteweg Molenbinnenweg (deel van nr. 69 en nr 82) zoals aangeduid op de plannen in bijlage, wordt definitief vast gesteld.
Art.2. Het college te gelasten met de bekendmaking overeenkomstig Hoofdstuk II, afdeling 2 van het Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Art.3. Tegen dit besluit is beroep mogelijk overeenkomstig Hoofdstuk II, afdeling 4 van het Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Artikel 40 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Het gebruik moet geregeld worden, zodat de diverse gebruikers de nodige afspraken kunnen maken.
Reglement is analoog aan de gebruikersreglementen van onze vaste accommodaties.
Art. 1 De gemeenteraad keurt het gebruikersreglement van de evenemententent zoals opgenomen in bijlage goed.
Art. 2 Dit reglement wordt bekend gemaakt overeenkomstig de bepalingen van het decreet lokaal bestuur.
Bijlage:
Gebruikersreglement
I. Algemene bepalingen
Art. 1 Ligging
De evenemententent bevindt zich op de Marktplaats.
Art. 2 Begrippen
Gebruiker: iedere Lichterveldse vereniging of particulier (hierna genoemd, de 'gebruiker') die gebruik wil maken van deze ruimte op het ogenblik dat ze door het College van Burgemeester en Schepenen ter beschikking kan gesteld worden.
Art. 3 Activiteiten
In de evenemententent kunnen volgende activiteiten plaatsvinden:
- activiteiten ingericht door het College van Burgemeester en Schepenen, gemeentebestuur, gemeentelijke diensten, OCMW of gemeentelijke adviesraden (deze activiteiten hebben voorrang),
- activiteiten ingericht door intergemeentelijke samenwerkingsverbanden waarvan het Lichterveldse gemeentebestuur deel uitmaakt,
- sociale, culturele, sportieve en didactische activiteiten van of georganiseerd door Lichterveldse verenigingen of particulieren.
Er kunnen geen handelsactiviteiten worden georganiseerd.
De organisatie van activiteiten mag geen overlast bezorgen aan de bewoners van de Marktplaats.
De infrastructuur staat ter beschikking van alle Lichterveldse verenigingen zonder onderscheid te maken tussen politieke, ideologische of filosofische strekkingen.
Onder Lichterveldse verenigingen wordt verstaan:
- ofwel verenigingen die lid zijn van een erkende gemeentelijke adviesraad,
- ofwel verenigingen die genieten van een gemeentelijke subsidiëring,
- ofwel verenigingen met een structurele jaarwerking waarvan de helft van de bestuursleden in Lichtervelde woont en waarvan de werking gericht is op de totale Lichterveldse bevolking. De vereniging moet één jaar werking kunnen aantonen.
Art. 4
Elke gebruiker die de tent wil huren, kan hiervoor een reservatieaanvraag indienen via www.reservaties.lichtervelde.be. Na goedkeuring van de aanvraag, ontvangt de aanvrager een bevestigingsmail die geldt als contractuele verbintenis met het gemeentebestuur. Reserveren kan tot en met 30 juni van het desbetreffende kalenderjaar.
Art. 5
Na bevestiging moet binnen de maand betaald worden, zo niet wordt deze automatisch geannuleerd en wordt de gekozen datum vrijgegeven voor andere aanvragers.
Art. 6
De aard van de activiteit mag niet verschillen van de bij de aanvraag ingediende gegevens. De aanvragende gebruiker moet overeenstemmen met de werkelijke gebruiker. Elke gebruiker blijft verantwoordelijk voor de aard van de activiteit waarvoor de tent gereserveerd werd.
Art. 7
Bij de aanvraag moeten volgende zaken meegedeeld worden:
- duur van de activiteit (aanvang + einde),
- omschrijving van de activiteit,
- verwacht aantal personen
De aanvraag kan pas ingediend worden wanneer de aanvrager akkoord gaat met de voorwaarden van dit gebruikersreglement.
Art. 8
Bij goedkeuring van de aanvraag heeft de gebruiker recht op:
- het gebruik van de tent met bijhorende verlichting,
- het gebruik van leidingwater
- het gebruik van de verwarming
- het gebruik van de sanitaire wagen.
Het elektriciteits- en waterverbruik en de verwarmingskosten zijn inbegrepen in de gebruikersvergoeding.
Art. 9
Een goedgekeurde aanvraag impliceert volgende verplichtingen van de aanvrager t.o.v. het gemeentebestuur:
- betalen van de voorziene vergoedingen.
- de tent en uitrusting in goede staat houden en de aangerichte schade, door hemzelf of de deelnemers aan de ingerichte activiteiten, te vergoeden.
- de tent enkel gebruiken voor het overeengekomen doel.
- zich in orde stellen inzake betaling van auteursrechten www.unisono.be.Voor meer info hierover kunt u terecht bij de dienst cultuur (cultuur@lichtervelde.be of 051 / 72 94 41).
- zich schikken naar de geldende politiereglementen en veiligheidsvoorschriften.
- onmiddellijk na de activiteit alle door hemzelf meegebrachte voorwerpen die niet tot het patrimonium van de gemeente behoren, verwijderen.
Art. 10
De toegang tot de tent wordt afgesproken met de gemeente via cultuur@lichtervelde.be of 051 / 72 94 41.
Art. 11
Alle reservaties worden vooraf betaald via overschrijving op het rekeningnummer BE57 0910 1723 7535 van de gemeente Lichtervelde.
Art. 12
Eventuele meerkosten voor schade en/of schoonmaak worden aangerekend op een bijkomende factuur, die moet betaald worden binnen de maand na ontvangst.
Art. 13
Bij annulatie van een definitieve reservering worden volgende kosten aangerekend:
- Annulatie minder dan 2 weken voor de reserveringsdatum: 50% annulatiekosten
- Annulatie minder dan 1 week voor de reserveringsdatum: volledige huursom verschuldigd
Art. 14
Doorverhuring aan derden, zelfs kosteloos, is steeds verboden.
Art. 15
Het gemeentebestuur is niet verantwoordelijk voor ongevallen. Burgerlijke aansprakelijkheid van verenigingen t.o.v. derden wordt niet gedekt door de verzekeringspolis van het Gemeentebestuur.
Elke gebruiker moet een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid afsluiten, die de schade die hijzelf of zijn medewerkers veroorzaakt, dekt.
Art. 16
Na afloop van de activiteit moet de gebruiker de locatie veegschoon achterlaten.
Art. 17
De gebruiker is verantwoordelijk voor het uitschakelen van de verlichting en de verwarming bij het einde van de activiteit. Bij vaststelling van het niet uitschakelen, zal aan de gebruiker een forfaitair bedrag van € 25 aangerekend worden.
Art. 18
De gebruiker bezorgt binnen de 12 uur na het beëindigen van de activiteit de sleutel terug aan de dienst cultuur of deponeert deze in gesloten omslag in de brievenbus van het gemeentehuis. Bij verlies van de sleutel zal een forfaitaire vergoeding t.b.v. € 25 aangerekend worden aan de contractueel vastgelegde gebruiker.
II. Veiligheid
Art. 19
De gebruiker zal er steeds zorg voor dragen dat de veiligheid van de deelnemers aan de activiteit gewaarborgd is, d.w.z. dat de evacuatiemogelijkheid en/of interventie via de toegangen niet belemmerd wordt door obstakels. Er mogen maximum 200 personen zittend en 400 personen staand (bij een tent van 10m op 32m) op hetzelfde ogenblik aanwezig zijn in de tent. Bij overschrijding van dit aantal draagt de huurder de volle aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid bij ongevallen.
Art. 20
Na gebruik van de tent moet een controle uitgevoerd worden vooraleer de locatie definitief te verlaten.
Art. 21
In de tent geldt een algemeen rookverbod. Bij vaststelling van overtreding van dit rookverbod, legt het gemeentebestuur een boete op van € 50. Deze boete staat los van de boetes die de inspectiedienst van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid kan opleggen.
Art. 22
De inrichtende overheid kan activiteiten weigeren op basis van een gefundeerd vermoeden op ordeverstoring, beschadigingen aan de infrastructuur of niet naleven van de reglementering.
Art. 23
Het College van Burgemeester en Schepenen, de deskundige cultuur en de preventie- en veiligheidsdiensten, hebben ten allen tijde het recht de tent te betreden om na te gaan of de voorschriften worden nageleefd en er overeenstemming is met de aangevraagde activiteit.
Art. 24
Niet-naleving van de veiligheidsmaatregelen heeft de onmiddellijke stopzetting van de activiteit tot gevolg.
III. Schoonmaak
Art. 25 Schoonmaak
Na gebruik wordt de tent veegschoon achtergelaten. De definitieve schoonmaak is ten laste van het gemeentebestuur.
PMD en restafval wordt gedeponeerd in de aanwezige PMD-zakken en gemeentelijke restafvalzakken. Gebruik van andere vuilniszakken is verboden. Worden dergelijke vuilniszakken toch gebruikt of wordt het afval niet in afvalzakken gestopt, dan zullen voor het wegbrengen ervan personeelskosten aangerekend worden.
Alle door de gebruiker meegebrachte voorwerpen die niet tot het patrimonium van het gemeentebestuur behoren, moeten onmiddellijk verwijderd worden na afloop van de activiteit, behalve wanneer vooraf met de dienst Cultuur andere afspraken werden gemaakt. Indien de meegebrachte voorwerpen niet verwijderd worden zonder voorafgaande afspraak, zal per dag dat zij blijven staan de gebruikers(dag)vergoeding aangerekend worden.
IV. Tarieven
Art. 26
De gebruikersvergoeding is een prijs per activiteit en bedraagt:
Lichterveldse Vereniging | Lichterveldse bedrijven en inwoners |
€ 50 | € 200 |
(Activiteiten ingericht door het gemeentebestuur zijn gratis.)
V. Dranken
Art. 27
De gebruiker staat zelf in voor de bevoorrading en het gebruik van de dranken.
Art. 28
Het leeggoed of de overschotten moeten onmiddellijk na de activiteit afgevoerd worden.
VI. Schade aan de tent en inboedel
Art. 29
Bij het ter beschikking stellen van de ruimte moet de gebruiker elke mogelijke schade melden aan de dienst Cultuur, zo niet kan hij verantwoordelijk gehouden worden voor deze schade bij latere inspectie. Eventuele schade wordt aangerekend op de afrekeningsfactuur.
Art. 30
De gebruiker is verantwoordelijk voor alle schade veroorzaakt aan gebouw of inboedel n.a.v. zijn activiteit. Eventuele schade moet zo snel mogelijk gemeld worden teneinde verdere schade te voorkomen en het Gemeentebestuur toe te laten de schade te (laten) herstellen op kosten van de gebruiker. De gebruiker is ertoe gehouden om voorafgaandelijk navraag te doen naar de werking van alle apparaten. Eventuele schade door verkeerd gebruik zal aangerekend worden aan de gebruiker.
Art. 31
Mocht blijken dat de gebruiker nalatig of uiterst onvoorzichtig is geweest, dan kan op voorstel van de dienst Cultuur, de gebruiker geweigerd worden nog verdere activiteiten te organiseren in de tent
Art. 32
Eventuele opmerkingen worden schriftelijk vastgelegd en ondertekend door beide partijen. Bij betwisting beslist het College van Burgemeester en Schepenen na onderzoek.
VII. Slotbepalingen
Art. 33
Bij overtreding van deze reglementsbepalingen kan de gebruiker uitgesloten worden van verder gebruik van de tent. Het uitsluiten van verder gebruik valt onder de bevoegdheid van het College van Burgemeester en Schepenen.
Art. 34
Voor bijzondere gevallen, waar het reglement geen onmiddellijke oplossing biedt, wordt het College van Burgemeester en Schepenen gemachtigd een beslissing te nemen. Afwijkingen op dit reglement of gevallen die niet in dit reglement voorzien zijn, worden geval per geval door het College van Burgemeester en Schepenen beslist.
Art. 35
Mocht het Gemeentebestuur wegens een geval van overmacht, de tent op de gestelde dag, onmogelijk ter beschikking kunnen stellen aan de gebruiker, dan heeft de gebruiker geen recht op schadevergoeding.
Art. 36
Het gemeentebestuur kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of beschadiging van materiaal dat toebehoort aan de gebruiker of betrekking heeft op de activiteit die hij organiseert.
Art. 37
Dit reglement ligt ter inzage bij de dienst Cultuur op het gemeentehuis en is te raadplegen via de gemeentelijke website. Door het indienen van een aanvraag aanvaardt de gebruiker alle bepalingen van dit reglement.
Art. 38
Dit reglement heeft uitwerking met ingang van 1 april 2022.
Het gemeentedecreet van 15 juli 2005.
Het besluit van de Vlaamse regering van 7 december 2007, houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel, zoals tot op heden gewijzigd.
Decreet van 3 juni 16, BS 28 juni 2016 houdende wijzigingen aan het gemeentedecreet.
Het besluit van de Vlaamse regering van 26 juli 2016 tot toekenning van onderbrekingsuitkeringen voor zorgkrediet, BS 3 augustus.
Nieuwe regeling over onbetaald verlof (Besluit van de Vlaamse regering van 2 december 2016, BS 22 december 2016).
De rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel, zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 27 maart 2017 en laatst aangepast bij besluit van 22 juni 2020.
Omzendbrief KB/ABB 2020/2 van 29 mei 2020 betreffende het sectoraal akkoord 2020 voor het personeel van de lokale en provinciale besturen - uitvoeringsmodaliteiten
De besprekingen in het managementteam van 2 maart 2022.
Het protocol en de notulen van de vergadering van het bijzonder onderhandelingscomité van 8 maart 2022.
Art.1. De nieuwe rechtspositieregeling, in bijlage wordt goedgekeurd.
Art.2. Afschrift van dit besluit wordt aan de hogere overheid overgemaakt.
Het besluit van de gemeenteraad van 23 mei 2016 waarbij het plaatselijk werkgelegenheidsagentschap werd omgevormd tot 'Dienstenonderneming Lichtervelde CVBA-SO'.
Wetboek van vennootschappen en verenigingen van 23 maart 2019.
Koninklijk besluit van 28 juni 2019 tot vaststelling van de voorwaarden van de erkenning als landbouwonderneming en als sociale onderneming
Decreet op het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De deelname van de gemeente in de coöperatieve vennootschap moet gezien worden binnen de bepalingen van artikel 386 van het decreet lokaal bestuur, aangezien deze coöperatieve vennootschap niet belast wordt met de verwezenlijking van welbepaalde taken van gemeentelijk belang.
Art.1. De nieuwe statuten van de dienstenonderneming Lichtervelde cv so goed te keuren.
Art.2. De vertegenwoordigers in de algemene vergadering opdracht te geven de statutenwijziging goed te keuren. De gemeente wordt in de algemene vergadering vertegenwoordigd door de 9 leden die bij besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 en heden werden aangeduid.
Gemeenteraadsbeslissing 23 mei 2016 "VZW PWA - Goedkeuren omvorming tot Dienstenonderneming Lichtervelde cvba-vso en vaststellen van de statuten"
Gemeenteraadsbeslissing 23 mei 2016 "VZW PWA - Omvorming tot Dienstenonderneming Lichtervelde cvba-vso en vaststellen van de statuten - Toelichting particuliere investeerders"
Het Decreet Lokaal Bestuur.
Mevr. Delphy Denoo is namens de CD&V kandidaat.
Gaat over tot geheime stemming. 18 leden nemen aan de stemming deel. 18 stembiljetten worden in de urne gevonden. Aantal geldige stemmen: 18. Blanco of nietig: geen. Mevr. Denoo bekomt 18 stemmen, zijnde de volstrekte meerderheid.
Art.1. Met ingang van de eerstvolgende algemene vergadering vertegenwoordigt volgende persoon het gemeentebestuur voor CD&V, ter vervollediging van het mandaat van mevr. , 8810 Lichtervelde.
Art.2. De vertegenwoordiger wordt volmacht gegeven de gemeenteraad te vertegenwoordigen en bestuurders aan te duiden.
1. Eerste schepen Steven Bogaert geeft toelichting over de corona-toestand binnen de gemeente. De laatste week zijn er 79 besmettingen tegenover 34 2 weken geleden. De gemeente bevindt zich nog niet in Alert-fase en het is hopen dat deze stijgende trend snel gebroken wordt. In het woonzorgcentrum zijn er vier besmettingen.
2. Schepen van Welzijn, Ann Gunst geeft toelichting over de opvang van Oekraïne. Momenteel worden er 13 personen opgevangen binnen de gemeente: 9 bij opvanggezinnen en 4 in de noodwoning in de Statiestraat. Vanaf 4 april wordt er ook opvang voorzien in de Biekorf. Daar kunnen 4 gezinnen opgevangen worden (4 mama's met elk 3 kinderen), een totaal van 16 personen daar. Tordale stelt de Biekorf ter beschikking, het OCMW biedt ondersteuning (administratie en rechten). De mensen uit Oekraïne zouden een equivalent leefloon toegekend krijgen bij registratie. Er wordt nationaal bekeken of het leefloon van mensen binnen opvanggezinnen, die dus geen of zeer weinig 'kosten' hebben, om hun leefloon te verrekenen (vast bedrag wordt afgetrokken). Vanuit Fedasil wordt nu vooral gekeken om de mensen toe te wijzen aan collectieve opvangplaatsen.
3. Raadslid Deklerck vraagt naar de stand van zaken van jeugdhuis en het JOC. De communicatie is niet overal eenduidig, komt van alle kanten. De huidige kern stopt en het jeugdhuis werd voorlopig ingenomen voor burelen. Hierover werd misschien wat ongelukkig gecommuniceerd. Er is geen info over wat er op korte of langere termijn zal gebeuren. Wat zijn de concrete plannen? Niet alleen met het jeugdhuis, maar ook repetitielokaal, grote zaal JOC,... Hoe wordt dit aangepakt?
De Schepen van jeugd merkt op dat er momenteel een ruime, brede bevraging (bij jeugdbewegingen, jeugdraad,...) loopt voor de langere termijn, waarbij de bestaande functies, ook het jeugdhuis verder aan bod komen.
Momenteel wordt ook tijdens de weekdagen een bredere invulling gegeven met o.a. de jongerencoach. Op die manier wordt momenteel de niet-georganiseerde jeugd ook bereikt. Op korte termijn is het de bedoeling om op zo verder te werken. Op middellange termijn wachten we de bevraging af. Ook de werkgroep van het JOC beheersorgaan (met vertegenwoordiging van de politieke fracties) zal opnieuw worden samen geroepen. Zowel jongerencoach als jeugdconsulent zullen in eerste instantie zelf activiteiten organiseren om meer jongeren bij het JOC te betrekken, zowel de georganiseerde als de niet-georganiseerde jongeren. De schepen van Welzijn voegt er an toe dat de jongerencoach zicht toe spitst op de tieners, 10 tot 15 jaar. Jeugdconsulent zal zich tot de ouderen richten. Een goeie koppelwerking tussen beide is nodig. Het JOC moet een centrale plaats worden voor alle jongeren.
Het repetitielokaal is ondertussen reeds ter beschikking en al gebruikt.
Afsluitend deelt de voorzitter mee dat de volgende bijeenkomst plaats vindt op 25 april 2022, om 20u00.
Namens Gemeenteraad,
Ivan Vandenbussche
Algemeen Directeur
Hans Delameilleure
voorzitter wnd